Izvješće o poboljšanju kvalitete u europskim visokoobrazovnim institucijama
Skupina za modernizaciju visokog obrazovanja
Objavljen je prvi izvještaj Skupine za modernizaciju visokog obrazovanja pri Europskoj komisiji o poboljšanju kvalitete učenja i poučavanja europskih visokoobrazovnih institucija.
Izvještaj je dostupan ovdje.
Preporuke proizašle iz izvješća:
- Tijela javne vlasti odgovorne za visoko obrazovanje moraju osigurati postojanje održivog, dobro financiranog okvira za potporu visokoobrazovnih institucija koje se trude poboljšati kvalitetu poučavanja i učenja.
- Svaka bi institucija trebala razviti i implementirati strategiju za potporu i kontinuirana poboljšanja kvalitete poučavanja i učenja, posvećujući tome zadatku potrebnu razinu ljudskih i financijskih resursa i integrirajući ovaj prioritet u općenitu misiju, davajući poučavanju nužnu jednakost s istraživanjem.
- Institucije visokog obrazovanja trebaju ohrabrivati i uzimati u obzir studentske povratne informacije koje mogu rano otkriti probleme u okolini za poučavanje i učenje i dovesti do bržih i učinkovitijih poboljšanja.
- Svo nastavno osoblje visokoobrazovnih institucija u 2020. moralo bi imati certifikat o završetku pedagoškog treninga. Kontinuirana profesionalna edukacija nastavnog osoblja mora postati obvezna u sektoru visokog obrazovanja.
- Odluke o zapošljavanju i napredovanju nastavnog osoblja, uz ostale činitelje, moraju se temeljiti i na ocjeni poučavanja.
- Čelnici institucija morali bi prepoznati i nagraditi nastavnike koji daju važni doprinos poboljšanju kvalitete poučavanja i učenja, bilo svojom praksom, bilo istraživanjem poučavanja i učenja.
- Programi bi se trebali razvijati i pratiti kroz dijalog i partnerstvo nastavnika, studenata, diplomiralih studenata i aktera tržišta rada. Morali bi se temeljiti na novim metodama poučavanja i učenja, kako bi studenti stjecali relevantne vještine koje povećavaju njihovu zapošljivost.
- Studentski učinak u aktivnostima učenja mora se ocjenjivati u skladu s jasnim i dogovorenim ishodima učenja razvijenim parterstvom svih nastavnika.
- Visokoobrazovne institucije i državni kreatori politike, u partnerstvu sa studentima, morali bi uspostaviti sustave savjetovanja, vođenja, mentorstava i praćenja kako bi poduprli studente pri ulasku u visoko obrazovanje, na putu do diplomiranja i nakon toga.
- Visokoobrazovne institucije trebale bi uvesti i promicati krosdisciplinarne, transdisciplinarne i interdisciplinarne pristupe poučavanju, učenju i ocjenjivanju, pomažući studentima u razvoju dubine razumijevanja te poduzetnosti i inovativnosti.
- Visokoobrazovne institucije, poduprte javnom administracijom i Europskom unijom, moraju podupirati svoje nastavnike u razvoju vještina za on-line i ostale oblike poučavanja i učenja koje omogućuje digitalo doba: Također moraju iskoristiti mogućnosti koje pruža tehnologija kako bi poboljšali kvalitetu poučavanja i učenja.
- Visokoobrazovne institucije trebale bi razviti i implementirati holističke strategije internacionalizacije kao sastavni dio svoje općenite misije i funkcija. Povećana mobilnost studenata i djelatnika, međunarodna dimenzija programa, međunarodno iskustvo djelatnika s dovoljnim vladanjem engleskim jezikom i drugim stranim jezikom i interkulturalnim kompetencijama, transnacionalno izvođenje programa i međunarodni savezi morali bi postati nezaobilazni dijelovi visokog obrazovanja u Europi i onkraj.
- EU mora podržavati implementaciju ovih preporuka, posebice kroz promociju:
- inovativnih metoda poučavanja i učenja i pedagoških pristupa
- metoda vođenja, savjetovanja i treniranja
- poboljšanog dizajn programa, uzimajući u obzir najnovija istraživanja o ljudskom učenju
- profesionalizacije i razvijanja nastavnika, trenera i djelatnika
- mobilnosti i razmjene nastavnika za dugoročne zadatke
- sustavno i redovito prikupljanje podataka o problemima koji utječu na kvalitetu poučavanja i učenja
14. EU mora poduprijeti uspostavu Europske akademije poučavanja i učenja koju će voditi dionici i koja će biti inspirirana dobrom praksom iskazanom ovim izvješćem.
15. Istraživači poduprti aktivnostima Marie Sklodowska-Curie koji planiraju karijeru u obrazovanju moraju dobiti priliku za stjecanje profesionalnih kvalifikacija za poučavanje i biti poduprti u svojim aktivnostima poučavanja uz istraživanja koja provode.
16. Države članice, u partnerstvu s regijama, trebale bi u svojim partnerskim sporazumima unutar Strukturnih fondova utvrditi prioritete za inicijative podrške razvoju pedagoških vještina, dizajn i implementaciju programa relevantnih za potrebe društva i tržišta rada te jačanje partnerstva između visokog obrazovanja, gospodarstva i istraživačkog sektora.