MOBILNOST STUDENATA
ODLAZNA STUDENTSKA MOBILNOST
Odlazna studentska mobilnost može se ostvariti u svrhu studijskog boravka koji podrazumijeva pohađanje kolegija i polaganje ispita ili istraživanje pod nadzorom tutora na inozemnoj instituciji domaćinu i u svrhu obavljanja stručne prakse.
Nakon ostvarene mobilnosti student se vraća na Sveučilište u Puli gdje nastavlja i završava započeti studij. Za vrijeme mobilnosti student ostaje upisan na Sveučilište u Puli dok je na inozemnoj visokoškolskoj ustanovi registriran kao student na razmjeni.
Za vrijeme mobilnosti student pohađa kolegije i polaže ispite koje je dogovorio Ugovorom o studiranju i koji mu načelno zamjenjuju kolegije koje bi trebao slušati i polagati na matičnom odjelu u semestru mobilnosti. Sadržaj mobilnosti također može uključivati istraživanje tj. rad na završnom, diplomskom ili doktorskom radu, ali je takav oblik mobilnosti moguć samo pod nazorom tutora na inozemnoj instituciji i uz dopuštenje mentora na matičnom odjelu.
Nakon ostvarene mobilnosti student se vraća na Sveučilište u Puli gdje mu se priznaju položeni kolegiji temeljem zamolbe koju student podnosi matičnom odjelu, Ugovora o studiranju i prijepisa ocjena s naznačenim ECTS bodovima kojeg mu izdaje inozemna institucija po završetku mobilnosti.
Detaljniji opis postupka priznavanja definiran je Pravilnikom o mobilnosti.
Također, svrha odlazne studentske mobilnosti može biti i obavljanje stručne prakse na inozemnoj instituciji domaćinu. U većini slučajeva studenti ostvaruju stručnu praksu stipendiranu putem Erasmus+ programa. Bez obzira na svrhu mobilnosti, ako je student izvršio svoje unaprijed dogovorene obaveze, po povratku se vrši priznavanje ostvarenih ocjena i ECTS bodova, ovjerava semestar te student nastavlja započeti studij na Sveučilištu u Puli.
Procedure koje student mora poštovati tijekom mobilnosti kao i postupak priznavanja mobilnosti detaljno su objašnjeni u Pravilniku o mobilnosti. Financijske potpore za odlaznu studentsku mobilnost najveći broj studenata ostvaruje putem Erasmus+ programa. Za sva dodatna pitanja slobodno se obratite Uredu za međunarodnu suradnju.
KAKO POSTATI ERASMUS+ STUDENT?
Mobilnost je potrebno započeti planirati na vrijeme jer se Erasmus+ natječaj za studijski boravak raspisuje jednom godišnje, početkom ljetnog semestra (ožujak, travanj) tekuće akademske godine.
Savjetujemo da prisustvujete Erasmus+ info danima koje Ured za međunarodnu suradnju redovito organizira.
STUDIJSKI BORAVAK
U okviru redovnog ili izvanrednog preddiplomskog, diplomskog, poslijediplomskog ili stručnog studija na inozemnoj partnerskoj ustanovi uključujući izradu završnog rada (to ne uključuje samostalno istraživanje koje nije sastavni dio studija).
TRAJANJE MOBILNOSTI 3 - 12 mjeseci 1 mjesec mobilnosti odnosi se na razdoblje od 30 dana.
Izračun se vrši prema datumima na potvrdama o dolasku/odlasku (Certificate of Arrival and Departure) koje izdaje inozemno sveučilište, i boravak uključuje i radne dane i vikend.
OSIGURANJE
Studentima preporučamo sklapanje police zdravstvenog osiguranja. Osnovno osiguranje obično osigurava nacionalno zdravstveno osiguranje studenta i za njegovog boravka u drugoj zemlji EU preko europske zdravstvene iskaznice. Međutim, osiguranje koje pokriva europska zdravstvena iskaznica ili privatno osiguranje možda nije dovoljno, posebno u slučaju repatrijacije i određene liječničke intervencije. U tom slučaju može biti korisno dodatno privatno osiguranje. Sveučilište će smatrati da je Korisnik svjestan obveza vezanih uz zdravstveno osiguranje. Preslika police osiguranja/europske zdravstvene iskaznice mora se priložiti Ugovoru između visokog učilišta i studenta.
FINANCIJE
DVOSTRUKO FINANCIRANJE
Studenti ne mogu dobiti financijsku potporu - grant u sklopu programa Erasmus+ ukoliko će njihov boravak u inozemstvu biti dodatno financiran iz sredstava koja potječu iz Europske unije. Pod dvostrukim financiranjem ne smatraju se nacionalne, lokalne ili druge stipendije koje se inače dodjeljuju studentima za redovan studij na matičnoj visokoškolskoj ustanovi.
KOLIKO PUTA MOBILNOST?
Tijekom studija studenti mogu biti korisnici financijske potpore za mobilnosti do ukupno 12 mjeseci na svakoj razini studija (preddiplomski uključujući short cycle (EQF razine 5 i 6), diplomski (razina 7), doktorski (razina 8), neovisno o tome koliko puta.
ŠKOLARINA I OSTALE NAKNADE
Erasmus+ studentima ne smije se naplaćivati školarina na inozemnim ustanovama kao niti bilo kakve druge naknade koje se ne naplaćuju niti matičnim studentima. Studenti ostaju upisani na svoje matično visoko učilište za vrijeme trajanja razdoblja mobilnosti i dužni su nastaviti plaćati školarinu ukoliko spadaju u kategoriju studenata koji sami financiraju svoj studij.
ERASMUS STUDENTI BEZ FINANCIJSKE POTPORE (ZERO-GRANT STUDENTS)
Ovaj pojam odnosi se na studente koji imaju status Erasmus+ studenta jer udovoljavaju svim potrebnim uvjetima, ali ne primaju financijsku potporu.
FINANCIJSKA POTPORA
Financijska potpora koja se dodjeljuje u sklopu programa Erasmus+ zamišljena je kao dodatak (potpora) na troškove studiranja koje bi student imao i na matičnom sveučilištu, tako da nikako ne pokriva cjelokupni trošak boravka na inozemnom sveučilištu.
Prije mobilnosti isplaćuje se 80% ukupnog iznosa, a po povratku s mobilnosti, u slučaju ispunjenja svih obveza, ostatak potpore sukladno broju dana na mobilnosti.
Konačan iznos financijske potpore za akademsku godinu 2017./18. određuje Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) i to na sljedeći način:
- mobilnost prema državi viših troškova života: studenti će primiti višu financijsku potporu
- mobilnost prema državi sličnih troškova života: studenti će primiti srednje visoku financijsku potporu
- mobilnost prema državi nižih troškova života: studenti će primiti nižu financijsku potporu
Programske zemlje su podijeljene u sljedeće tri skupine:
Financijska potpora eur/mjesečno
Skupina 1 Programske zemlje s višim troškovima života Austrija, Danska, Finska, Francuska, Irska, Italija, Lihtenštajn, Norveška, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo - 460,00 EUR
Skupina 2 Programske zemlje sa srednjim troškovima života Belgija, Hrvatska, Češka, Cipar, Njemačka, Grčka, Island, Luksemburg, Nizozemska, Portugal, Slovenija, Španjolska, Turska - 410,00 EUR
Skupina 3 Programske zemlje s nižim troškovima života Bugarska, Estonija, Mađarska, Latvija, Litva, Malta, Poljska, Rumunjska, Slovačka, Makedonija - 360,00 EUR
STUDENTI NIŽEG SOCIOEKONOMSKOG STATUSA
Studenti nižeg socioekonomskog statusa imaju mogućnost dobiti dodatna financijska sredstva za odlazak na mobilnost u iznosu od 200,00 EUR mjesečno. Kriterij za određivanje pripadnosti skupini nižeg socioekonomskog statusa preuzet je iz Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na državnu stipendiju.
OBVEZE PRIJE POLASKA NA INOZEMNO SVEUČILIŠTE
- proučiti internetske stranice inozemnog sveučilišta
- informirati se o roku za prijavu
- sastaviti LA - Learning Agreement (Sporazum o priznavanju razdoblja mobilnosti), a kojeg potpisuju student, ECTS povjerenik te prihvatna ustanova
- sklopiti Ugovor o studijskom boravku sa Sveučilištem
- sklopiti policu osiguranja/dobiti europsku karticu zdravstvenog osiguranja
- Online jezična priprema znanja stranog jezika
OBVEZE STUDENTA PO POVRATKU NA MATIČNO UČILIŠTE
Student je obavezan javiti se u Ured za Međunarodnu suradnju u roku od 2 tjedna po povratku sa stranog Sveučilišta.
Student dostavlja u Ured za međunarodnu suradnju:
- Potvrdu o duljini boravka na stranoj ustanovi;
- Prijepis ocjena odnosno ostvarenih ECTS-a.
STRUČNA PRAKSA
Stručna praksa obavlja se u punom radnom vremenu od 6 do 8 sati dnevno , uz uvjet da matična visokoškolska ustanova istu prizna kao dio studijskog programa (ukoliko to nikako nije moguće, stručnu praksu potrebno je unijeti u Dopunsku ispravu o studiju).
Odlazna studentska mobilnost u svrhu stručne prakse podrazumijeva odlazak na inozemnu organizaciju na određeno razdoblje u svrhu obavljanja prakse koja može, ali i ne mora biti dio studijskog programa studenta. Za vrijeme mobilnosti student ostaje upisan na Sveučilište osim u iznimnim slučajevima kad na praksu odlazi u okviru Erasmus+ programa kao student koji je nedavno završio studij. Nakon ostvarene mobilnosti student se vraća na Sveučilište u Puli gdje mu se praksa priznaje kako je defnirano Pravilnikom o Mobilnosti. Studenti na mobilnost mogu otići preko različitih programa ili samostalno. Ipak, najveći broj studenata praksu ostvaruje putem Erasmus+ programa koji predviđa financijsku potporu za mobilnost.
TRAJANJE MOBILNOSTI
2 - 12 mjeseci 1 mjesec mobilnosti odnosi se na razdoblje od 30 dana.
Prijave se rješavaju odmah po principu „first come, first served“. Izračun se vrši prema datumima na potvrdama Letter of Confirmation (prije početka stručne prakse) i Statement of Host Institution koje nakon stručne prakse izdaje inozemna institucija, boravak uključuje i radne dane i vikend i ovaj dokument je relevantan za trajanje mobilnosti u slučaju nedoumice. Financijska potpora isplaćuje se na način: 80% prije odlaska a 20% nakon povratka i dostave valjane dokumentacije.
Na Erasmus+ stručnu praksu je moguće otići unutar godine dana od završetka studija ukoliko se student/ica prijavi dok ima status studenta (prije završetka studija).
OSIGURANJE
Studenti koji odlaze na mobilnost u svrhu obavljanja stručne prakse obvezni su imati policu osiguranja od odgovornosti i policu osiguranja od nezgode.
FINANCIJE
DVOSTRUKO FINANCIRANJE
Studenti ne mogu dobiti financijsku potporu - grant u sklopu programa Erasmus+ ukoliko će njihov boravak u inozemstvu biti dodatno financiran iz sredstava koja potječu iz Europske unije. Pod dvostrukim financiranjem ne smatraju se nacionalne, lokalne ili druge stipendije koje se inače dodjeljuju studentima za redovan studij na matičnoj visokoškolskoj ustanovi.
KOLIKO PUTA MOBILNOST?
Tijekom studija studenti mogu biti korisnici financijske potpore za mobilnosti do ukupno 12 mjeseci na svakoj razini studija (preddiplomski uključujući short cycle (EQF razine 5 i 6), diplomski (razina 7), doktorski (razina 8), neovisno o tome koliko puta.
ŠKOLARINA I OSTALE NAKNADE
Studenti ostaju upisani na svoje matično visoko učilište za vrijeme trajanja razdoblja mobilnosti i dužni su nastaviti plaćati školarinu ukoliko spadaju u kategoriju studenata koji sami financiraju svoj studij.
ERASMUS STUDENTI BEZ FINANCIJSKE POTPORE (ZERO-GRANT STUDENTS)
Ovaj pojam odnosi se na studente koji imaju status Erasmus+ studenta jer udovoljavaju svim potrebnim uvjetima, ali ne primaju financijsku potporu jer su se iskoristila raspoloživa sredstva prije kraja natječaja.
FINANCIJSKA POTPORA
Financijska potpora koja se dodjeljuje u sklopu programa Erasmus+ zamišljena je kao dodatak (potpora) na troškove studiranja koje bi student imao i na matičnom sveučilištu, tako da nikako ne pokriva cjelokupni trošak boravka na inozemnoj instituciji. Konačan iznos financijske potpore za akademsku godinu 2017./18. određuje Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) i to na sljedeći način: mobilnost prema državi viših troškova života: studenti će primiti višu financijsku potporu mobilnost prema državi sličnih troškova života: studenti će primiti srednje visoku financijsku potporu mobilnost prema državi nižih troškova života: studenti će primiti nižu financijsku potporu
Programske zemlje su podijeljene u sljedeće tri skupine:
Financijska potpora eur/mjesečno
- Skupina 1 Programske zemlje s višim troškovima života Austrija, Danska, Finska, Francuska, Irska, Italija, Lihtenštajn, Norveška, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo 560,00 EUR
- Skupina 2 Programske zemlje sa srednjim troškovima života Belgija, Hrvatska, Češka, Cipar, Njemačka, Grčka, Island, Luksemburg, Nizozemska, Portugal, Slovenija, Španjolska, Turska 510,00 EUR
- Skupina 3 Programske zemlje s nižim troškovima života Bugarska, Estonija, Mađarska, Latvija, Litva, Malta, Poljska, Rumunjska, Slovačka, Makedonija 460,00 EUR
OBVEZE STUDENTA PRIJE MOBILNOSTI
proučiti internetske stranice prihvatne ustanove u suradnji s ECTS povjerenikom svoje sastavnice sastaviti LA - Learning Agreement for Traineeships (Sporazum o priznavanju razdoblja mobilnosti), a kojeg potpisuju student, odgovorna osoba na sastavnici (ECTS povjerenik, voditelj studija, Erasmus koordinator isl.) te prihvatna ustanova sklopiti Ugovor o stručnoj praksi sa Sveučilištem sklopiti policu osiguranja i dobiti europsku karticu zdravstvenog osiguranja
OBVEZE STUDENTA PO POVRATKU NA MATIČNO UČILIŠTE
Student je obavezan javiti se u Ured za Međunarodnu suradnju u roku od 2 tjedna po povratku sa stranog Sveučilišta.
Student dostavlja u Ured za međunarodnu suradnju:
- Mjesečni izvještaj;
- Završno izvješće.